Ansvaret för skötsel och underhåll av fastigheterna delas upp i två huvudområden, föreningens ansvar och den enskilde boendes ansvar. Du kan läsa mer om detta i våra trivselregler.
För vår fastighetsskötsel har vi anlitat Jensen Drift och Underhåll AB.
Felanmälan och jour (även tvättstugor)
Jensen Drift och Underhåll AB
Felanmälan via webbformulär: jensendrift.se/felanmalan
Telefon: 08-560 502 19
Telefontid: helgfria vardagar kl. 07–11, 12–16
Övrig tid, endast vid nödfall, ring jouren (på samma nummer). Tänk på att du som ringer jouren är betalningsansvarig om det inte är fara för akut skada på fastigheten/våra gemensamma utrymmen.
Skötsel av ekonomi och administration
Styrelsen har det slutliga ansvaret för ekonomi och administration. Av praktiska skäl är det dagliga arbetet delegerat till en professionell fastighetsförvaltare. Vår förvaltare heter Mälardalens Bostadsrättsförvaltning (www.mbf.se).
MBF sköter vår bokföring, hyres-/avgiftsavisering och övriga ekonomiska frågor. Likaså sköter MBF all administration vid köp och försäljning av lägenheter, pantsättningar och registrering av panter samt kontraktsskrivande för hyreslägenheter i föreningen.
Städning
För städning av gemensamma utrymmen har vi anlitat Städbolag Ett. Trapphus, tvättstugor och toaletter i källare städas två gånger i veckan. Föreningslokal och gästlägenhet städas kvartalsvis (och förstås av medlem som bokar). Vid synpunkter på städningen, kontakta styrelsen.
Internetleverantör
Vi har fiber och internet via Ownit. Vid problem, börja med att se driftstatus på deras webbplats.